16 september 2014

Hej alla fotbollsvänner!

Jag heter Björn Eriksson och är den person som fått äran att efterträda Ulf Henriksson som förbundschef då han efter lång och trogen tjänst snart tackar för sig. Ett uppdrag som jag bär med stolthet och jag tar med mig massor av energi in i arbetet.

Via den här bloggen tänker jag dela med mig av mina och förbundets tankar kring stockholmsfotbollen på ett lite mer inofficiellt sätt. Några ggr per månad kommer ett inlägg här. Kommentera gärna, antingen här eller via mejl till mig eller någon på kansliet.

För mig står fotbollen för så mycket positivt. På många olika nivåer.
Träna ungdomar en onsdagskväll i september…
Spela själv, på plan, på stranden, på gården, i källaren med ungarna…
Som nagelbitande förälder på barnens matcher…
Som åskådare på nån allsvensk arena…
En lördagsförmiddag framför en Premier League match…
Eller bara som deltagare i en vm-diskussion kring ett middagsbord…

Även om fotbollen genom åren också genererat en del besvikelser så har den absolut mestadels varit en stor stor källa till glädje. Jag har massor av solskenshistorier från min egen och sönernas fotbollskarriärer.

Det har säkert ni också!
Vi vill ta del av dom.
Det kan vara ett roligt eller spännande matchreferat.
Det kan vara en händelse som innefattar ”rent spel”.
Det kan vara ett fantastiskt mål.
Det kan vara en fantastisk miss.
Det kan vara ett socialt projekt som du tagit del av.
Det kan vara vilken solskenshistoria som helst som på nåt sätt rör fotboll.

Mejla gärna in din solskenshistoria till, e-post.
Men var beredd på att den kanske dyker upp på vår hemsida.
Eller i den här bloggen.
Passa på att bli först att synas och höras.


Det är mycket fotboll i mitt liv. Men det finns annat också.
Jag var i Ramundberget med min familj i somras och hade några fantastiska dagar.
Klättrade berg, simmade fors, vandrade i fjällen mm.
Fjällen på sommaren kan varmt rekommenderas.

Testa!

Tills nästa gång!

/ Björn Eriksson
e-post

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar